Reklamy ADS
Jak działają reklamy ADS w praktyce?
ADS to reklamy w modelu marketingu internetowego, w którym reklamodawca płaci wyłącznie za każde kliknięcie w swoją reklamę. Z systemu PCC korzystają najbardziej znani reklamodawcy tacy jak Google, Facebooku (w tym Instagram) jak również takie platformy jak LinkedIn oraz TikTok, czyli najpopularniejsze portale. mediów społecznościowych. Łączy je wspólny schemat działania – kupowania odwiedzi na naszą witrynę internetowej. Pisząc bardziej obrazowo to: płacimy za to, że ktoś kliknie w naszą reklamę i w zamian za to uzyskujemy natychmiastowo oferty naszej firmy w Internecie. A zatem, gdy nasz potencjalny klient kliknie w naszą reklamę platforma marketingowa (ADS) wysyła go na naszą witrynę, a my musimy uiścić stosownej niewielką opłatę. Zasada reklam PPC opiera się na założeniu, że każda taka wizyta klienta na naszej stronie jest warta więcej niż kwota, którą wydaliśmy za kliknięcie w reklamę… Innymi słowy, jeżeli zapłacimy 4 zł za kliknięcie w naszą reklamę, ale to kliknięcie spowoduje sprzedaż wysokości 400 zł osiągamy wysoki zysk względem kliknięcia w reklamę – i to jest założenie reklam PCC.
Jak ustawiać reklamy ADS?
Kluczem dobrej reklamy PPC czyli ADS-ów, niezależnie od platformy jest dobrze zorganizowana i skonfigurowana kampania oraz strona docelowa, na której lądują nasi odbiorcy i jej podobieństwo do samych warstwy wizualnej naszej reklamy (w tym social mediach tzn. baner, film, GIF). W ten sposób platforma marketingowo określa, jak bardzo przydatna jest nasza reklama i oferta naszym odbiorcom. Im przydatniejsza jest w ich oczach, tym mniej przyjdzie nam zapłacić za pojedyncze kliknięcie.
Przykład: Jednym z prostych przykładów może być branża meblarska, jeśli chcemy w internecie reklamować konkretny produkt, który jest w stanie masowo produkować nasz zakład. Dajmy na to prosty „biały stoliki kawowy” to treść naszej reklamy zawsze powinna być szyta na miarę tego konkretnego produktu, a nie oferty całej kategorii (wszystkich stolików). To samo dotyczy miejsca, w którym ląduje nasz potencjalny klient. Po kliknięciu w reklamę taniego stolika kawowego użytkownik powinien trafić bezpośrednio na stronę konkretnego produktu, która została starannie zoptymalizowana pod tę frazę, zakładając, że to e-sklep lub dedykowanej podstronie, która została stworzona dla tego konkretnego produktu, co zapewni spójność i skuteczność reklamy.
Dlaczego tak? Otóż, jeżeli odbiorca trafi na kategorię (oby nie na stronę główną) nie specjalnie dedykowaną tej reklamie podstrony, to platforma PCC (Google, FB, Insta, Linkedin, TikTok) stwierdzi, że ta witryna nie jest wystarczająco przydatna dla tego odbiorcy. A to z kolei sprawi, że będziemy musieli zapłacić więcej za kliknięcie w naszą reklamę. Większa kwota kliknięcia jest podyktowana tym, że platforma marketingowa jako pośrednik między nami a potencjalnym naszym klientem nadstawia się w dotarciu do odpowiedzi na zapytanie klienta, jednocześnie doskonale, wie, że jeśli użytkownik po kliknięciu w reklamę szybko z niej wyszedł to najprawdopodobniej nie była ona trafna i jego pośredniczenie w transakcji nie spełniło swojej roli, co naraża na ewentualną mniejszą klikalność w reklamy.
Podsumowując: wszystkie platformy marketingu internetowego nagradzają reklamodawców, którzy tworzą trafne, oparte o konwersje, ciekawe kampanie, obciążając ich mniej za kliknięcia o ile reklamy i strony docelowe mają wspólny cel i strategię oraz wyższą pozycją w aukcji reklam. To z kolei może prowadzić do oszczędności wynikających z niższej opłaty za kliknięcie przy jednoczesnych wyższych zyskach dla Twojej firmy. Jeżeli więc chcę zacząć korzystać z reklam ADS w pierwszej kolejności ułóż sobie strategię w głowie, która może być dla Ciebie pomocna, poniżej masz kilka wskazówek co warto wziąć pod uwagę.
- Stwórz plan strategii
- Określ grupę docelową
- Zaplanuj URL docelowy
Pytania i odpowiedzi
Ile płacimy za kliknięcie w reklamę?
Reklamy PPC mogą zaczynać się już od 0,01 zł za kliknięcie, jednak ich koszt może wynosić nawet kilkadziesiąt złotych, w zależności od konkurencyjności wybranych słów kluczowych oraz specyfiki branży.
Ile kosztuje płatność za kliknięcie w reklamie?
Jeśli uważasz, że warto zainwestować 2 zł, a nawet 20 zł, aby zachęcić użytkownika do odwiedzenia Twojej strony lub zapoznania się z produktem, możesz ustawić tę kwotę jako swój maksymalny CPC (cost per click). Oznacza to, że zapłacisz ustaloną kwotę (nie większą od tej, którą określiłeś) tylko wtedy, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę. Jeśli reklama nie zostanie kliknięta, nie poniesiesz żadnych kosztów.
Ile kosztuje reklama w mediach społecznościowych?
Średni koszt reklamy w mediach społecznościowych wynosi od 15 do 50 złotych dziennie, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby ustawić wyższy budżet dzienny. Na przykład, promując pojedynczy post przez jeden dzień, możesz przeznaczyć nawet 500 zł lub więcej, aby znacząco zwiększyć jego zasięg.
Ile kosztują reklamy ADS?
Dla naszych klientów realizowaliśmy kampanie zarówno w kraju, jak i za granicą. Najmniejszy budżet, z jakim pracowaliśmy, wynosił 800 zł miesięcznie, a reklama miała zasięg lokalny. Z kolei największa kampania, jaką prowadzimy, to budżet na poziomie 50 tys. zł miesięcznie + opłata za nasze usługi. Każda kampania jest dopasowana do potrzeb i skali działalności klienta, aby zapewnić jak najlepsze rezultaty.
Jeśli masz ochotę, napisz—ale przyznajemy, rozmowa telefoniczna to nasz ulubiony sport kontaktowy 😉
Nie jesteśmy jedną z tych nachalnych agencji, które zasypują Cię telefonami i pustymi obietnicami. Chętnie pogadamy, co razem możemy zdziałać – bez ściemy, tylko konkrety!
Odsłuchaj 2 minutowy podcast
Porozmawiajmy o szczegółach
- Reklamy
- Reklamy
- Reklamy
- Reklamy
Porozmawiajmy o szczegółach
Inne nasze usługi
- REKLAMY ADS
- POZYCJONOWANIE STRON WWW
- TWORZENIE STRON INTERNETOWYCH
- PROWADZENIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH
- WIDEO MARKETING