Pozycjonowanie strony

Jeszcze 15 lat temu hasła typu pozycjonowanie strony www, SEO czy E-commerce to pewnego rodzaju dziki zachód o którym mało kto wiedział – dziś to pewnego rodzaju must have...

Pozycjonowanie strony www

Strony www czy e-sklepy nasycone odpowiednią ilością wartościowej treści, wzbogacona o odpowiednie słowa kluczowe wraz z meta tytułami oraz opisami do nich potrafi być znacznie bardziej efektywna w dłuższej perspektywie czasu niż reklamy typu ADS. Według szacunków GUS, w 2022 roku wartość brutto sprzedaży online wyniosła ok. 105 mld złotych. A do 2026 roku będzie on sukcesywnie rosła i osiągnie poziom ok 160 mld zł. To podkreśla ogromny potencjał dla wszystkich, którzy planują lub rozwijają swoje działania w obszarze sprzedaży usług i produktów online. Szczególnie dotyczy to tych, którzy widzą swoją przyszłość w dynamicznie rosnącej branży e-commerce.

(#1) Słowa kluczowe Google - jaką mają wartość?

Słowa kluczowe to wyrażenia wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę, aby znaleźć interesujące ich informacje. W odpowiedzi wyszukiwarka prezentuje listę stron internetowych, które najlepiej odpowiadają na dane zapytanie. Dlatego odpowiednio zoptymalizowana treść, oparta na trafnie dobranych frazach kluczowych i opisach do nich stanowi fundament skutecznej strategii. To pierwszy krok na drodze do osiągnięcia sukcesu w środowisku online.

Analizę fraz kluczowych dla strony lub sklepu internetowego warto rozpocząć od zbadania słów kluczowych wykorzystywanych przez konkurencję lub tych, na które chcemy się pozycjonować. Przykłady takich losowo wybranych fraz to m.in. „transport międzynarodowy”, „biurko narożne”, „cięcie laserowe”, „stoły warsztatowe” czy np.: „komoda modułowa”, itp. Frazy można podzielić na ogólne tj. „komoda” lub bardziej dopasowane np.: „komoda modułowa” lub tzw. Long Tail (z długiego ogona): „komoda modułowa do salonu”. E-sklepy zajmujące czołowe pozycje w Google na tego typu frazy często inwestują nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie w działania SEO. Dzięki temu mogą pojawiać się w TOP3 do TOP10 na większość fraz, które im sprzedają produkt.

Przyjrzyjmy się frazom kluczowym nieco bardziej szczegółowo...
Analizując słowo kluczowe "szafa" za pomocą odpowiednich narzędzi, można zauważyć, że ta ogólna fraza jest wyszukiwana w Polsce aż 74 000 razy miesięcznie. Z jednej strony wskazuje to na ogromny potencjał, z drugiej – na dużą konkurencję. Dla porównania, fraza bardziej precyzyjna, jak "szafa modułowa", notuje 4 400 wyszukiwań miesięcznych, a jeszcze bardziej szczegółowe wyrażenie, takie jak "szafa modułowa dla dzieci", jest wyszukiwane 320 razy w miesiącu. Celem tego przykładu jest ukazanie znaczenia dokładnej analizy słów kluczowych, aby w pełni wykorzystać ich potencjał w strategii tworzenia treści.

Jak znaleźć słowa kluczowe? Bezpłatnym i stosunkowo prostym sposobem analizy liczby wyszukiwań konkretnej frazy są darmowe narzędzia tj. Google Keyword Planner – aby z niego bezpłatnie skorzystać wystarczy założyć konto w Google ADS. Innym narzędziem jest Google Search Console czy Google Trends – narzędzie do analizy trendów w wyszukiwaniach internetowych. Innym sposobem monitorowania rankingu słów kluczowych jest skorzystanie z dedykowanych narzędzi, powszechnie używanych przez agencje specjalizujące się w SEO i reklamach ADS. Do najpopularniejszych narzędzi należą między innymi MOZ, SEMrush, Ahrefs oraz Answer The Public, które również wykorzystujemy na co dzień w naszej pracy.

Kiedy już wybierzemy odpowiednie frazy...

Kiedy już wybierzemy odpowiednie frazy kluczowe i uporządkujemy je tak, by stanowiły klarowny drogowskaz dla użytkownika, możemy przystąpić do tworzenia wartościowej treści dla każdego nagłówka. Najbardziej wartościowe będą autorskie, merytoryczne treści, odpowiednio wzbogacone frazami kluczowymi. Ważne jednak, aby zachować umiar – nadmiar słów kluczowych i odnośników może zostać negatywnie oceniony przez Google, co obniży jakość i skuteczność takiej treści. W codziennej pracy z treściami korzystamy z odpowiednich narzędzi, które analizują nasycenie tekstów kluczowymi frazami i ich pochodnymi. Dzięki temu możemy mieć pewność, że nasze teksty są dobrze zbalansowane i nie zostaną ocenione negatywnie przez wyszukiwarkę za nadmierne użycie słów kluczowych. Narzędzia takie jak ChatGPT mogą być niezwykle pomocne w pracy z tekstami. Warto jednak pamiętać, że nie należy kopiować i wklejać takich treści bezpośrednio na stronę docelową. Wyszukiwarki potrafią rozpoznać teksty generowane maszynowo lub sparafrazowane z innych stron, co zapewne wpłynie na ich negatywną ocenę i słabszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Na poniższym zrzucie ekranu przedstawiamy teksty wygenerowane przez ChatGPT oraz ich zredagowane wersje, dostosowane przez nas do potrzeb naszego klienta.

(#2) Na czym polega Link Building w SEO i dlaczego jest on tak ważny?

Link building to jeden z kluczowych elementów działań SEO, który w ostatnich latach przeszedł wiele zmian w zakresie skutecznego pozyskiwania linków zwrotnych kierujących do domeny klienta...

Niegdyś linki odgrywały większą rolę niż treść na stronie, a ich jakość mogła być kiepska, a nawet spamerska. Wszystko jednak zmieniło się wraz z aktualizacjami algorytmów Google, takimi jak „Pingwin | Panda”. Te zmiany zmusiły specjalistów SEO do pozyskiwania linków lepszej jakości oraz budowania wielopoziomowej struktury backlinków (tzw. piramidy linków). Dlatego aktualnie wysokiej jakości treści na stronie (nie kopiowane bezmyślnie z ChatGPT) oraz wartościowe linki stanowią fundament skutecznych działań SEO. Jest to szczególnie ważne dla e-sklepów, które rywalizują z konkurencją o topowe miejsca w wyszukiwarkach.

Przykłady wysokiej jakości pozyskiwania linków zwrotnych dla różnych branż:

✅ Tier1 | Domain Rating: 39 |  Spam Score: 1 | Link o wartości  1250 zł netto: https://etransport.pl/wiadomosc75754.html
✅ Tier1 | DA: 22 |  Spam Score: 0 | Link o wartości 630 zł netto: https://edukacjakrytyczna.pl/fornir-naturalny-w-produkcji-mebli-na-wymiar-klucz-do-unikatowych-wnetrz.
✅ Tier1 | DA: 41 | Spam Score: 1 | Link o wartości 200 zł netto: https://nadmorski24.pl/aktualnosci/66455-jak-proces-pozyskiwania-i-obrobki-forniru-wplywa-na-jakosc-mebli
✅ Tier1/2| DA: 34| Spam Score: 0 | Link o wartości 50 zł netto: https://magazynkobiet.pl/drewno-naturalne-klasyka-staje-sie-modna/
✅ Tier2| DA: 5| Spam Score: 1  | Link o wartości 25 zł netto: https://magazynkobiet.pl/drewno-naturalne-klasyka-staje-sie-modna/

Przykłady złej jakości linków celowanych bezpośrednio w domenę klienta: 

❗️Tier1| DA: 1| Spam Score: 43 | Link o wartości 0,25 zł: http://otwartagazeta.pl/najwazniejsze-wydarzenia-w-branzy-technologicznej/
❗️Tier1| DA: 2| Spam Score: 39| Link o wartości 0,30 zł: https://www.akaqa.com/account/profile/19191726845
❗️Tier1| DA: 4| Spam Score: 31| Link o wartości 0,50 zł: http://bowling.info.pl/member.php?action=profile&uid=151484

Pozycjonowanie firmy w Google - z czego zatem się składa?

Wyszukiwarki internetowe, wykorzystują zaawansowane algorytmy do indeksowania i oceniania stron w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie oznacza optymalizację strony internetowej w taki sposób, aby była lepiej dopasowana do tych algorytmów, co przekłada się na wyższą widoczność w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie firmy w Google obejmuje szeroki zakres działań, takich jak optymalizacja techniczna strony, np.: eliminowanie duplikacji nagłówków h1 w kodzie strony, poprawa struktury strony w obszarze Meta Title i Description, a także odpowiedniego ułożenia hierarchii nagłówków drugiego i trzeciego poziomu. Równie istotne jest także opracowanie treści i ich dopasowanie do nagłówków na każdej podstronie, co stanowi kluczowy element on-site SEO. Dodatkowo strategia obejmuje tworzenie wartościowych i przemyślanych linków wewnętrznych (łączących podstrony w obrębie naszej witryny) oraz linków zewnętrznych, takich jak artykuły sponsorowane, które prowadzą do naszej strony lub innych witryn, publikowanych w zewnętrznych kanałach, takich jak fora internetowe czy zaplecza partnerów.

Pozycjonowanie Google - jaka jest cena?

Proponujemy dwa modele współpracy w zakresie SEO...

Uproszczony: Jeśli potrzebujesz treści lub już je posiadasz, możemy je rozbudować i zredagować tak, aby były odpowiednio nasycone frazami kluczowymi z możliwością ich wewnętrznego podlinkowania. To absolutnie podstawowy element, który powinna zawierać każda strona internetowa, nawet ta o charakterze wizytówkowym. Dzięki tego typu treściom możliwe jest szybkie przejście do zaawansowanego procesu pozycjonowania, który obejmuje nie tylko nasycenie strony wartościowymi tekstami dostosowanymi do nagłówków, ale także regularne, comiesięczne pozyskiwanie linków zwrotnych (backlinków), które mają dużą moc…

Jak określić moc backlinków...

Ich moc można określić na poziomie odpowiednich narzędzi, które określają tzw. Domain Authority (DA). Przykładowo, jeśli witryna A posiada Autorytet Domeny na poziomie 60 i udziela linku zwrotnego typu follow do witryny B, której Autorytet Domeny wynosi 20, wówczas witryna A przekazuje znaczną moc SEO do witryny B. Dzięki temu witryna B ma większe szanse na poprawę swojej pozycji w wynikach wyszukiwania. To oczywiście uproszczony przykład poziomowania linków. W praktyce tego typu struktury bywają wielopoziomowe, co pozwala lepiej zróżnicować działania w ramach strategii Link Buildingu. Dobrym przykładem może być tego rodzaju stopniowanie linków:

✔ Tier1 – link 1 poziomu | DA: 41 | Spam Score: 1 | https://nadmorski24.pl/aktualnosci/66455-jak-proces-pozyskiwania-i-obrobki-forniru-wplywa-na-jakosc-mebli
✔ Tier2 – link 2 poziomu | DA: 15 | Spam Score: 2 | https://www.pineap.pl/dom-i-wnetrze/plyty-fornirowane-w-aranzacji-wnetrz/
✔ Tier3 – link 3 poziomu | DA: 6| Spam Score: 8 | http://marketingwinternecie.co.pl/fornir-debowy-czym-sie-charakteryzuje/

Jeśli masz pytania lub jesteś zainteresowany porozmawiajmy...

Dobrze zaplanowane SEO jest w stanie dawać przewagę na tle konkurencji oraz zwiększać zaufanie klientów do widocznej marki.

Pytania i odpowiedzi

Czy otrzymuje comiesięczny raport z pozyskanych linków?

Tak, współpracując z nami każdy z naszych klientów otrzymuje raport z pozyskanych backlinków.

Z naszych doświadczeń wynika, że po minimum 4-6 miesiącach można spodziewać się widocznych i odczuwalnych rezultatów.

Odsłuchaj 2 minutowy podcast

Porozmawiajmy o szczegółach

Porozmawiajmy o szczegółach

    Inne nasze usługi

    Sprawdź nasze ostatnie realizacje...

    Jak efektywnie budować synergię w obszarze wsparcia społecznego, a jednocześnie poszerzać zasięg marki i budować jej pozytywny wizerunek?