Tworzenie sklepu internetowego

Założenie własnego sklepu internetowego może wydawać się prostym i szybkim zadaniem – mamy produkt, tworzymy e-sklep i zaczynamy sprzedaż. W rzeczywistości jednak proces ten wymaga znacznie więcej zaangażowania i starannego planowania. Stworzenie e-sklepu i jego publikacja w internecie należą do najprostszych etapów całego procesu. Prawdziwe wyzwania jest opisanie odpowiednio produktów tak aby jego nazwy się dywersyfikowały na wiele fraz wyszukiwanych w internecie, co stanowi spore wyzwanie, zwłaszcza przy dużej liczbie produktów. Innym istotnym elementem w branży e-commerce jest tzw. link building, czyli budowanie autorytetu witryny. Proces ten przekłada się pośrednio na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania przeglądarki. Aby lepiej zrozumieć działanie obu tych obszarów oraz innych powiązanych zagadnień, zacznijmy od początku...

Jak zacząć i jak założyć swój pierwszy sklep internetowy?

Koszt stworzenia sklepu internetowego? Cóż, można zacząć od 500 zł, jeśli masz nerwy ze stali i chcesz zrobić wszystko samodzielnie, albo wydać kilkadziesiąt tysięcy złotych, powierzając zadanie wielkiej agencji, która stworzy sklep marzeń — z bajerami i fajerwerkami lub znaleźć rozwiązanie, które będzie w formie abonamentowej, ale tu trzeba się liczyć z tym, że e-sklep nigdy nie będzie Twój a wiele usług dodatkowych jest dodatkowo płatnych lub w momencie promowania takiego sklepu internetowego wiele danych tj. Google Tag Manager czy podstawowe narzędzia tj. Google Merchant Center Ale wróćmy na ziemię. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z doświadczoną niedużą agencją marketingową lub freelancerem specjalistą z tej dziedziny, musisz liczyć się z kosztem rzędu 5 tys. –10 tys. zł. Kwota ta jest średnia, ponieważ każde e-sklepy mają różne potrzeby, ale zazwyczaj przedział tej kwoty pozwala postawić dobrej jakości e-sklep.

Skąd tak duża rozpiętość cen? Przede wszystkim zależy to od rozwiązań, jakie chcemy zastosować w e-sklepie. Są sklepy internetowe, które oferują tylko kilka lub kilkanaście produktów czy usług, a oczekiwania klienta są niewielkie – taki sklep ma być głównie wsparciem sprzedaży bezpośredniej lub narzędziem informacyjnym dla klientów z internetu, przykład: https://touchlessfreaks.com/. Są też klienci, którzy mają większe wymagania i potrzebują bardziej zaawansowanych rozwiązań. Chcą, aby ich sklep był promowany w reklamach Google ADS czy Meta ADS, co wiąże się z koniecznością licznych integracji, takich jak Google Analytics, Google Tag Manager czy Pixel – to prawdziwe „must have” przy kampaniach reklamowych. Są też klienci, którzy oprócz reklam szukają rozwiązań zintegrowanych z modułami od innych dostawców. Na przykład, może chodzić o automatyczne generowanie e-paragonów przy sprzedaży biletów na duże imprezy sportowe, kulturalne czy nawet do sal zabaw, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Wyobraźmy sobie miejsce, gdzie ograniczona liczba osób może się bawić – w takich przypadkach świetnie sprawdzą się systemy, takie jak iKSORIS czy Droplabs. Dzięki nim możliwe jest sprawne zarządzanie ruchem oraz organizacja kolejek uczestników, co sprawia, że są idealnym rozwiązaniem dla nowoczesnych bawialni i sal zabaw dla dzieci. W miejscach takich zarządzanie ruchem odgrywa kluczową rolę w planowaniu przychodów, harmonogramów pracy kadry oraz innych istotnych aspektów funkcjonowania. Innym istotnym obszarem, który takie rozwiązanie skutecznie usprawnia, jest możliwość automatycznego wystawiania e-paragonów. Dzięki temu znika konieczność ciągłego zaangażowania pracownika w proces wystawiania e-paragonów, co często jest jeszcze powszechne.

Innymi złożonymi rozwiązaniami w e-sklepach są integracje licznych wtyczek, z czego słynie WordPress. Obejmują one konfigurację w obszarach takich jak płatności, backup, umawianie spotkań, wirtualną centralkę telefoniczną czy chatboty, które wspierają uszczelnienie ruchu na stronie, pozyskanego np. z reklam Google Ads lub Meta Ads. Dlatego właściwy wybór i integracja wtyczek odgrywają kluczową rolę dla klientów, którzy chcą mierzyć, analizować, optymalizować, a przede wszystkim skutecznie promować swoje strony internetowe. Wszystkie te elementy mają bezpośredni wpływ na ostateczny koszt tworzenia e-sklepów.

Jakie dodatkowe działania mogą wspierać sukces e-sklepu?

Media społecznościowe! Choć często niedoceniane, kryją w sobie ogromny potencjał, który można skutecznie wykorzystać dzięki regularnym, ciekawym i angażującym treściom. Warto umieścić ikony prowadzące do profili społecznościowych w widocznym miejscu na stronie sklepu internetowego – tak, aby były łatwo dostępne, ale jednocześnie nie zaburzały estetyki witryny. Przemyślane osadzenie linków do social media w newsletterach, kampaniach mailowych, na stronach docelowych (landing page), w podsumowaniach zamówień czy potwierdzeniach realizacji może okazać się niezwykle efektywne. Dzięki temu odbiorca wiadomości może w prosty i intuicyjny sposób przejść na Twoje profile w mediach społecznościowych, gdzie z łatwością może Cię zaobserwować lub polubić. W ten sposób skutecznie wzmacniasz swoją obecność w sieci. Użytkownicy trafiający do sklepu z platform społecznościowych mają realny wpływ na generowanie konwersji i zwiększenie sprzedaży produktów online. Rozwijanie mediów społecznościowych wymaga czasu oraz systematycznego działania. Kluczem do sukcesu jest dobrze przemyślana strategia, która uwzględnia potrzeby grupy docelowej, regularne publikowanie treści. Systematyczne działania pozwalają stworzyć zaangażowaną społeczność lojalnych obserwatorów, którzy stopniowo przechodzą od biernego śledzenia do aktywnego udziału jako klienci, chętni na zakup Twoich produktów. Chętnie pomożemy Ci osiągnąć ten cel!

Jeśli masz pytania lub chcesz porozmawiać, daj znać – chętnie pogadamy!

Dobrze zaplanowane i zbudowana strona www to wizytówka Twojej firmy w środowisku on-line, warto o nią zadbać.

Pytania i odpowiedzi

Tworzenie własnego sklepu internetowego - o czym trzeba wiedzieć?

Wszystko co trzeba napisaliśmy na górze strony.

Odsłuchaj 2 minutowy podcast

Porozmawiajmy o szczegółach

Porozmawiajmy o szczegółach

    Inne nasze usługi

    Sprawdź nasze ostatnie realizacje...

    Jak efektywnie budować synergię w obszarze wsparcia społecznego, a jednocześnie poszerzać zasięg marki i budować jej pozytywny wizerunek?