Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu (SEO) ?

Jeszcze 10 lat temu SEO czy E-commerce to pewnego rodzaju dziki zachód o którym mało kto wiedział – dziś to pewnego rodzaju „must have”. Strona www lub e-sklep nasycony odpowiednią ilością wartościowej treści, wzbogacona o odpowiednie słowa kluczowe potrafi być znacznie bardziej efektywna w dłuższej perspektywie czasu niż reklamy typu SEM. Według szacunków GUS, w 2022 roku wartość brutto sprzedaży online wyniosła ok. 105 mld złotych. A do 2026 roku będzie on sukcesywnie rosła i osiągnie poziom ok 152 mld zł. To ukazuje ogromny potencjał dla wszystkich którzy działają w obszarze sprzedaży usługi i produktów on-line. 

Pozycjonowanie strony czyli SEO...

SEO (Search Engine Optimization) to pozycjonowanie służące do uzyskania jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce. Dobrze zaplanowane SEO jest w stanie dawać przewagę na tle konkurencji oraz zwiększać zaufanie klientów w dłuższej perspektywie czasu.

Tworzenie SEO to wiele różnych działań, w tym optymalizację treści na stronie, tworzenie linków wewnętrznych i zewnętrznych, analizę słów kluczowych, tworzenie metaopisów i tytułów, itp. Jak również poprawność techniczna strony internetowej, takie jak jej szybkość, użyteczność, responsywność na różnych urządzeniach. W budowaniu strategii kierujemy się benchmarkingiem, czyli analizą konkurencji i słów kluczowych, dzięki temu znajdujemy przestrzeń na osiągniecie  wartościowego wyniku w procesie pozycjonowania, a co za tym idzie podjęcie walki o TOP10 wyników wyszukiwania.

Cena za SEO...

Oferujemy warianty współpracy w obszarze SEO na dwa sposoby. Pierwszy: posiadasz już treść i oczekujesz od nas, że my je odpowiednio zredagujemy pod pozycjonowanie Twojej strony www (SEO) z opcją ich linkowania. Drugi: To my tworzymy treści spójne z profilem Twojej działalności, tak aby były one od początku tworzone w oparciu o pozycjonowanie i linki. Nasza oferta w obszarze pozycjonowania to nie tylko pisanie tekstów w oparciu o analizę w obszarze słów kluczowych, ale również analiza i wybór najlepszych nagłówków, meta opisów oraz linków wewnętrznych i zewnętrznych jakimi się posługuje Twoja konkurencja. Tworzymy teksty w taki sposób, aby aktywizowały użytkowników do skorzystania z Twoich usług lub produktu.

Jakie korzyście daje SEO ?

Ulepszenie witryny pod kątem SEO polega na optymalizacji treści w taki sposób, aby były one przyjazne, a jednocześnie wysoko oceniane przez wyszukiwarkę internetową. Dzięki temu strona może pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania, co zwiększa szanse na odwiedzenie przez potencjalnego klienta.

W przeciwieństwie do płatnych reklam, dobre pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania zapewnia ciągłą obecność w sieci, nawet po zamknięciu kampanii reklamowych.

Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania przyczynia się do wzrostu liczby odwiedzin. Im więcej osób odwiedza stronę, tym większa liczba klientów i możliwość zwiększenia sprzedaży.

Jeśli witryna jest dobrze zoptymalizowana, to przyciąga ona klientów poszukujących konkretnych informacji i usług. Wtedy ruch na stronie nie tylko się zwiększa, ale jest również bardziej związany z potrzebami rynku, co przyczynia się do zwiększenia efektywności działań marketingowych.

Wskazując na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, Google  sugeruje użytkownikom, że dana strona jest bardziej wartościowa względem zadanego pytania lub frazy. Dzięki temu Twoja witryna zyskuje zaufanie wśród internautów.

Właściwe prowadzenie bloga najczęściej przyczynia się do pozycjonowania strony w Google, ponieważ publikowanie wartościowych treści  odpowiadających zapytaniom użytkowników zwiększa szanse na uzyskanie linków zwrotnych (backlinków) z innych stron internetowych. Dodatkowo, blogowanie umożliwia korzystanie z różnych technik SEO, takich jak słowa kluczowe, nagłówki, meta-opisy i linkowanie wewnętrzne, które pomagają w pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania Google.

W sytuacji, gdy wiele firm działa w podobnym sektorze, właściwa optymalizacja SEO może dać przewagę w pozyskiwaniu klientów. Wyższe pozycje oraz indeksowanie w wynikach wyszukiwania mogą przyciągnąć użytkowników, którzy szukają konkretnych produktów i usług.