ZACZNIJMY BANALNIE, ALE PODSUMUJMY ORYGINALNIE...
Czym właściwie są ADS-y?
Innymi słowy marketing PPC (Pay-Per-Click). Czyli model marketingu internetowego w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie w jego reklamę. Z systemu PCC korzystają najbardziej znani reklamodawcy tacy jak Google, Facebooku (w tym Instagram) jak również takie platformy jak LinkedIn oraz TikTok, czyli najpopularniejsze portale mediów społecznościowych.
TikTok
Łączy je wspólny schemat działania – kupowania odwiedzi na naszą witrynę internetowej. Pisząc bardziej obrazowo to: płacimy za to, że ktoś kliknie w naszą reklamę i w zamian za to uzyskujemy natychmiastowo oferty naszej firmy w Internecie. A zatem, gdy nasz potencjalny klient kliknie w naszą reklamę platforma marketingowa (ADS) wysyła go na naszą witrynę, a my musimy uiścić stosownej niewielką opłatę. Zasada reklam PPC opiera się na założeniu, że każda taka wizyta klienta na naszej stronie jest warta więcej niż kwota, którą wydaliśmy za kliknięcie w reklamę… Innymi słowy, jeżeli zapłacimy 4 zł za kliknięcie w naszą reklamę, ale to kliknięcie spowoduje sprzedaż wysokości 400 zł osiągamy wysoki zysk względem kliknięcia w reklamę – i to jest założenie reklam PCC.
Kluczem dobrej reklamy PPC, niezależnie od platformy jest dobrze zorganizowana i skonfigurowana kampania oraz strona docelowa, na której lądują nasi odbiorcy i jej podobieństwo do samych warstwy wizualnej naszej reklamy (w tym social mediach tzn. baner, film, GIF). W ten sposób platforma marketingowo określa, jak bardzo przydatna jest nasza reklama i oferta naszym odbiorcom. Im przydatniejsza jest w ich oczach, tym mniej przyjdzie nam zapłacić za pojedyncze kliknięcie.
Jednym z prostych przykładów może być branża meblarska, jeśli chcemy w Internecie reklamować konkretny produkt, który jest w stanie masowo produkować nasz zakład. Dajmy na to prosty tani stoliki kawowy to treść naszej reklamy (wraz z grafiką) zawsze powinna być szyta na miarę tego konkretnego produktu, a nie oferty całego zakładu (szaf, garderoby, stołów, krzeseł, itp.). To samo dotyczy miejsca, w którym ląduje nasz potencjalny klient. Po kliknięciu w reklamę dotyczącą stolika kawowego powinien wylądować na specjalnej podstronie lub nawet osobnej stronie lądowania, która została stworzona dla tego konkretnego produktu, a nawet wyłącznie dla tej reklamy.
Dlaczego? Otóż, jeżeli odbiorca trafi na główną witrynę, a nie specjalnie dedykowaną tej reklamie podstrony, to platforma PCC (Google, FB, Insta, Linkedin, TikTok) stwierdzi, że ta witryna nie jest wystarczająco przydatna dla tego odbiorcy. A to z kolei sprawi, że będziemy musieli zapłacić więcej za kliknięcie w naszą reklamę. Większa kwota kliknięcia jest podyktowana tym, że platforma marketingowa jako pośrednik między nami a potencjalnym naszym klientem nadstawia się w dotarciu do odpowiedzi na zapytanie klienta, jednocześnie doskonale, wie, że jeśli użytkownik po kliknięciu w reklamę szybko z niej wyszedł to najprawdopodobniej nie była ona trafna i jego pośredniczenie w transakcji nie spełniło swojej roli, co naraża na ewentualną mniejszą klikalność w reklamy.
Podsumowując: wszystkie platformy marketingu internetowego nagradzają reklamodawców, którzy tworzą trafne, ciekawe kampanie, obciążając ich mniej za kliknięcia o ile reklamy i strony docelowe mają wspólny cel i strategię oraz wyższą pozycją w aukcji reklam. To z kolei może prowadzić do oszczędności wynikających z niższej opłaty za kliknięcie przy jednoczesnych wyższych zyskach dla Twojej firmy. Jeżeli więc chcę zacząć korzystać z reklam PCC w pierwszej kolejności ułóż sobie strategię w głowie, która może być dla Ciebie pomocna, poniżej masz kilka wskazówek co warto wziąć pod uwagę:
Stwórz plan strategii
Określ grupę docelową
Zaplanuj URL docelowy
Kampanie reklamowe Google ADS
Kampanie Google Ads to najpopularniejszy i najskuteczniejszy sposób reklamy w wyszukiwarce Google. Jest to doskonała forma szybkiego dotarcia do potencjalnych klientów poszukujących konkretnych usług lub produktów. Reklamy wyświetlają się w najbardziej zauważalnych miejscach tj. pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania lub w formie banerów graficznych. Żeby jednak znaleźć się na górze strony decyduje o tym kilka czynników tj. dobór słów kluczowych, jakość reklamy, cena, budżet oraz konkurencja, którą przy tworzeniu reklamy analizujemy.
Kampanie reklamowe Google ADS
Kampanie Google Ads to najpopularniejszy i najskuteczniejszy sposób reklamy w wyszukiwarce Google. Jest to doskonała forma szybkiego dotarcia do potencjalnych klientów poszukujących konkretnych usług lub produktów. Reklamy wyświetlają się w najbardziej zauważalnych miejscach tj. pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania lub w formie banerów graficznych. Żeby jednak znaleźć się na górze strony decyduje o tym kilka czynników tj. dobór słów kluczowych, jakość reklamy, cena, budżet oraz konkurencja, którą przy tworzeniu reklamy analizujemy.
Co składa się na skuteczność reklamy w Google ADS ?
Słowa kluczowe
Jakoś reklamy
Opłaty za kampanie
Harmonogram
Lokalizacja
Kampanie reklamowe LinkedIn ADS
LinkedIn Ads to dedykowana forma reklamy dla platformy społecznościowej LinkedIn. Dzięki przemyślanej i dobrze zaplanowanej strategii możesz stworzyć kilka form reklamy, mających na celu zwiększenie świadomości marki, jak również ściągnięcie ruchu na swoją stronę www wraz z ruchem na profilu firmowym Linkedin. Cechą szczególną którą wyróżnia się reklama na LinkedIn ADS, to możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców w różnych sektorach przemysłu czy usług, a nawet konkretnych firm. Przyjmijmy, że chcesz trafić do menadżerów wyższego szczebla, dyrekcji a nawet zarządu, to w przypadku reklama na Linkedin jest to możliwe! Reklama ta może być wyświetlana dla tak określonej grupy docelowej. Warto wiedzieć, że koszt reklamy jest zwykle niższy niż w Google Ads, ale oczywiście zależy to od rodzaju i zasięgu kampanii. Posiadamy doświadczenie w kampaniach krajowych i zagranicznych w przypadku Linkedin.
Kampanie reklamowe LinkedIn ADS
LinkedIn Ads to dedykowana forma reklamy dla platformy społecznościowej LinkedIn. Dzięki przemyślanej i dobrze zaplanowanej strategii możesz stworzyć kilka form reklamy, mających na celu zwiększenie świadomości marki, jak również ściągnięcie ruchu na swoją stronę www wraz z ruchem na profilu firmowym Linkedin. Cechą szczególną którą wyróżnia się reklama na LinkedIn ADS, to możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców w różnych sektorach przemysłu czy usług, a nawet konkretnych firm. Przyjmijmy, że chcesz trafić do menadżerów wyższego szczebla, dyrekcji a nawet zarządu, to w przypadku reklama na Linkedin jest to możliwe! Reklama ta może być wyświetlana dla tak określonej grupy docelowej. Warto wiedzieć, że koszt reklamy jest zwykle niższy niż w Google Ads, ale oczywiście zależy to od rodzaju i zasięgu kampanii. Posiadamy doświadczenie w kampaniach krajowych i zagranicznych w przypadku Linkedin.
Co warto wiedzieć o reklamach Linkedin ADS
Przed pójściem do LinkedIn Ads należy określić cele kampanii oraz swoją grupę docelową, tak aby kampania była skuteczna i przynosiła zamierzone efekty.
LinkedIn Ads oferuje różne formaty reklam, w tym reklamy displayowe, reklamy InMail oraz reklamy sponsorowane. Każdy z nich ma swoją specyfikę i najlepiej dostosować go do celów kampanii.
LinkedIn Ads oferuje różne opcje budżetowe, w tym CPC (koszt za kliknięcie), CPM (koszt za wyświetlenie), a także budżet ustalany za okres tygodniowy lub miesięczny.
LinkedIn Ads oferuje narzędzia do analizy skuteczności kampanii, które pozwalają na śledzenie liczby kliknięć, wyświetleń, konwersji, a także ROI (zwrot z inwestycji).
LinkedIn Ads oferuje również funkcję automatycznego dostosowywania reklam do profilu użytkownika, co może wpłynąć na skuteczność kampanii.
LinkedIn dopuszcza płatność zarówno za wyświetlenie reklamy mierzalne w CPM (koszt za wyświetlenie) jak również za kliknięcie w reklamę (CPC).
Kampanie reklamowe Facebook ADS
Facebook Ads to system reklamowy Facebooka, który umożliwia dystrybucję reklam na Facebook-u oraz Instagramie. Treście sponsorowane, które są wyświetlane na tej platformie społecznościowej są eksponowane użytkownikom mediów społecznościowych jako reklama lub informacja o interakcjach innych użytkowników w postaci kliknięcia w „Lubie to!”. Reklamy ADS na Facebooku należą raczej to najtańszej formy promocji w obszarze reklam ADS. Warto jednak podkreślić, że w zależności od celów kampanii, reklamy Facebooka potrafią być skuteczne! Wymaga to jednak cierpliwości, ponieważ dobrze zaplanowana kampania powinna trwać przynajmniej 4 miesiące, dzięki takiej perspektywie czasowej jesteśmy w stanie realnie ocenić skuteczność reklamy. Wartym podkreślenia jest zjawisko, w którym to dzięki reklamie pozyskujemy polubienia profilu firmowego oraz obserwujących, którzy aktualnie mogą nie skorzystać z reklamowanej przez nas usługi lub produktu, ale nie wykluczone, że mogą oni stworzyć zaangażowanie w przyszłości co realnie przełożyć się może na sprzedaż, dlatego reklama Facebook ADS jest wartościową formą zwiększenia zasięgów.
Co warto wiedzieć o reklamach Facebook ADS
Facebook Ads umożliwia dokładne targetowanie grupy odbiorców, według wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań, a nawet zachowań.
Facebook Ads oferuje wiele różnych formatów reklam, takich jak obrazy, wideo, karuzele i reklamy dynamiczne.
Facebook Ads oferuje wiele narzędzi analizy danych, które pomagają w lepszym zrozumieniu grupy docelowej i dostosowaniu kampanii marketingowej.
Facebook Ads oferuje różne rodzaje płatności, takie jak CPC (koszt za kliknięcie), CPM (koszt za tysiąc wyświetleń) i CPA (koszt za akcję),
Facebook Ads oferuje możliwość retargetingu, czyli ponownej reklamy, aby dotrzeć do osób, które już miały kontakt z Twoją stroną lub produktem.
Facebook Ads daje wiele możliwości w zakresie kreatywności, w tym tworzenie własnych reklam w aplikacji
Kampanie reklamowe YouTube ADS
YouTube ADS to kolejny obszar stosowania reklam, który potrafi być wyjątkowo skuteczny. Szczególną cechą reklamy na YouTube jest to, że potrafi być jedną z najlepszych sposobów na dotarcie do szerokiej publiczności za pomocą materiału wideo. Jak podaje serwis YouTube, miesięcznie z jego zasobów korzysta blisko 1,5 miliarda użytkowników na świecie, a w samej Polsce ok 25 mln widzów. Nie ma więc wątpliwości, że tak duża społeczność w jednym miejscu w Internecie daje niemal nieograniczone możliwości reklamodawcom. Obecnie krótkie wideo przed filmem może dystrybuować każdy, więc jest o co walczyć. Jeśli chodzi o reklamę wideo to dobrze, jeśli długość filmu mieści się w granicach 30-60 sekund, ponieważ takie video są z reguły najskuteczniejsze w przypadku serwisu YT.
Kampanie reklamowe YouTube ADS
YouTube ADS to kolejny obszar stosowania reklam, który potrafi być wyjątkowo skuteczny. Szczególną cechą reklamy na YouTube jest to, że potrafi być jedną z najlepszych sposobów na dotarcie do szerokiej publiczności za pomocą materiału wideo. Jak podaje serwis YouTube, miesięcznie z jego zasobów korzysta blisko 1,5 miliarda użytkowników na świecie, a w samej Polsce ok 25 mln widzów. Nie ma więc wątpliwości, że tak duża społeczność w jednym miejscu w Internecie daje niemal nieograniczone możliwości reklamodawcom. Obecnie krótkie wideo przed filmem może dystrybuować każdy, więc jest o co walczyć. Jeśli chodzi o reklamę wideo to dobrze, jeśli długość filmu mieści się w granicach 30-60 sekund, ponieważ takie video są z reguły najskuteczniejsze w przypadku serwisu YT.
Co warto wiedzieć o reklamach YouTube ADS
Można stosować różne formaty reklamowe, takie jak reklamy TrueView, Display Ads, In-stream Ads, Overlay Ads czy Sponsored Cards.
Reklamy YouTube pozwalają na precyzyjne targetowanie, które wykorzystuje wiele danych, takich jak demografia, zainteresowania i zachowania użytkowników.
Można wykorzystać swój kanał na YouTube do promocji swojego produktu lub usługi, poprzez opublikowanie filmów związanych z marką i promowanie ich w ramach kampanii reklamowej.
Reklamy na YouTube pozwalają na dostosowanie budżetu do potrzeb firmy. Można kontrolować wydatki i decydować, ile jest gotowe przeznaczyć na kampanię, a w zależności od formatu reklamy, płacić tylko za rzeczywiste kliknięcia czy wyświetlenia.
YouTube również oferuje możliwość retargetingu, czyli ponownej reklamy na określoną grupę użytkowników, którzy weszli w interakcję z Twoją stroną lub produktem.
Reklamy YouTube są skuteczne, ponieważ pozwalają dotrzeć z przekazem do milionów użytkowników platformy, którzy regularnie korzystają z serwisu. Można zatem zyskać uznanie wśród potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż swojego produktu lub usługi, jak również stworzyć pozytywny odbiór naszej marki.